Täällä Bunny bloggailee seikkailuistaan vaihtarina Japanin Kiotossa! Opiskelen Kyoto Sangyon yliopistossa Japanin kieltä ja kulttuuria syyskuusta 2010 helmikuuhun 2011. Toivottavasti innostut seuraamaan toilailujani täällä nousevan auringon maassa, koska niitä riittää!

みんあさん、ようこそ!

tiistai 15. helmikuuta 2011

Tadaima!

Tadaima! Olen kotona!^^ Mutta ensin viimeisten päivien stoori. Eli lauantaina, viimeisenä Tokion-päivänä suunnattiin kohti Tokyo Toweria jossa ehdottomasti halusin käydä! Sateen takia sieltä ei paljoa näkynyt, mutta oli ihan kiva paikka kuitenkin. Lisämaksulla ja 40 minuutin jonotuksella olisi päässyt perustasanteelta (150m) supertasanteelle (250m) mutta koska sää oli surkea, ei viittitty maksaa lisää että päästäisiin sinne.

Towerin sisällä oleva pieni pyhättö

Tokio 24 tunnissa

150 metriä ilmaa alla!

Japanilaisia tissikarkkeja

Tokyo Towerin jälkeen käytiin hostellilla hakemassa tavarat ja siirryttiin kohti Tokion asemaa ja bussipysäkkiä josta lähti meidän viimeinen yöbussi kohti Osakaa. Bussipysäkin löytäminen oli pikkasen vaikeeta, mutta onneksi löytyi oikea paikka ajoissa! Osakaan saavuttiin uuvuttavan 7 tunnin bussimatkan jälkeen kuudelta aamulla. Meidän hostelli avautui vasta kahdeksalta, joten jouduttiin vähän hengailee ja odottelee, mutta lopulta päästiin jättämään tavarat hostellille. Huone saatiin vasta neljältä illalla, joten kierreltiin koko pitkä päivä Osakaa.

Dotombori

Tonne tungokseen me tungettiin mukaan!

American district

Kolmekymppinen pari o.O

Disneykauppa!

Ravintoloiden maskotteja

Hostellille mentiin joskus viiden aikaan ja se oli aika hippi paikka! Todella suloinen vanha autotallikahvila alakerrassa, yläkerran huoneet oli pieniä huoneita bambuverhoineen ja kukkamaalauksineen. Meijän huoneeseen mentiin noin metrin korkuisesta ovesta ja itse huone oli noin 2x3 metriä. Ihan kiva kuitenkin, mahtui sinne juuri ja juuri meidän laukut ja futon. Seitsemältä alakerran kuppilassa alkoi joku liveshow, ensin siellä soitteli pieni bändi jonka jälkeen pikkulapset esitti sketsejä englanniksi. Niiden isä teki samaa kanssa ja pyysi vielä yleisöstä joitakin tyyppejä mukaan lavalle!

Esityksen jälkeen mongolialaisnainen lauloi kansantanhuja samalla kun muut rummutti rumpuringissä.

Aikaisin aamulla lähdettiin kuuden kassin kanssa kohti juna-asemaa etsimään junaa Kansain lentokentälle. Se osoittautui yllättävän vaikeaksi tehtäväksi! Ostin lipputiskiltä liput ja sain selvät ohjeet miltä laiturilta junat lähtee yms. Heti ensimmäiseksi meni asiat päin honkia. Oikealta raiteelta ei lähtenyt yhtään junaa siihen aikaan kun meijän junan piti tulla, kun oltiin odotettu siinä kymmenen minuuttia liian kauan päätettiin vaihtaa toiselle raiteelle josta lähti junat meidän vaihtopysäkille. Kun päästiin toiselle raiteelle ensimmäiselle raiteelle tuli juna Kansain lentokentälle. Argh!! Päätettiin kuitenkin mennä sinne vaihtoasemalle omia teitä ja selvittiin hyvin! Selvisi myöhemmin että oltiin silti saatu infoa mennä väärälle raiteelle ensiksi ja se reissu olisi kestänyt paljon kauemmin! Ihme sinänsä että Osakasta ei ole muuta tapaa päästä kentälle, kun taas Kiotosta lähtee busseja, junia ja tilatakseja!

Lentokentällä kaikki meni hyvin ja päästiin helposti läpi kaikki tarkastukset yms. Siellä sain viimeisen Starbucksin Caramel frappuchinon jonka jälkeen lähdettiin koneeseen. Lento meni hyvin, kateltiin leffoja, sarjoja, pelattiin pelejä ja oltiin jopa vähän ajoissa Helsingissä! Kentällä oli mamma ja pappa vastassa ja kotona Tifa ja Niku ja Jenni! Se siitä reissusta, fiiliksistä kirjoittelen enemmän myöhemmin! Oyasumi!^^