Täällä Bunny bloggailee seikkailuistaan vaihtarina Japanin Kiotossa! Opiskelen Kyoto Sangyon yliopistossa Japanin kieltä ja kulttuuria syyskuusta 2010 helmikuuhun 2011. Toivottavasti innostut seuraamaan toilailujani täällä nousevan auringon maassa, koska niitä riittää!

みんあさん、ようこそ!

lauantai 5. helmikuuta 2011

Reissussa!

Heipähei pitkästä aikaa! Reissussa on vaikea ehtiä bloggaamaan, mutta nyt yritän saada vähän päiviä kiinni.

Maanantaina lähdin siis I-Housesta ja majoituin K's House Kyoto hostelliin Kioton aseman vieressä. Se oli tosi kiva paikka, hienot tilat ja paljon ystävällisiä ihmisiä. K's Housella oli myös oma baari, Zen café (kiitos sen mulla soi aina se Todella kaunis-biisi päässä). Meillä oli kahden hengen huone jaetulla kylppärillä ja se huone oli kyllä tosi pieni, mutta hyvä. Välillä oli ärsyttävää kun piti vesilasiakin lähteä hakemaan yhteiskylppäriin. Olin tottunut siihen, että Lontoossa kun mulla oli samanlainen hostellivaraus, niin huoneesta löytyi oma lavuaari.

Tässä siis kuvat ennen Antin ja sen tavaroiden saapumista. Sen jälkeen lattiaa ei enää paljoa näkynyt kun tilaa ei ollut :D

Ilta vierähti leffoja katsellessa ja yritin päästä aikaisin nukkumaan mutta taisi hermostuttaa sen verran, ettei uni tullut ennen kolmea. Puoli kuudelta olikin jo herätys ja seitsemältä lähti bussi Kioton asemalta kohti Kansain lentokenttää. Bussipysäkillä mua nauratti japanilainen gyaru-tyylinen tyttö jolla oli isot aurinkolasit päällä vaikka aurinko ei ollut edes noussut ja ulkona oli pilkkopimeää :D
Bussimatkalla pääsinkin sitten näkemään ensimmäisen auringonnousun Japanissa.

Bussin oli tarkoitus kestää 2,5 tuntia, mutta oltiinkin perillä jo tuntia aikaisemmin, joten lopulta odottelin lentokentällä melkein kaksi tuntia ennenkuin Antin lento edes laskeutui! Aika meni onneksi nopeasti Starbucksissa ja lentokentän nettissä istuen. Lento oli onneksi ajallaan ettei turhaa tarttenut istua kauemmin! Mua ei hermostuttanut yhtään koko aamuna ja ihmettelin sitä kauheasti, kun olin valmistautunut pillittämään koko bussimatkan jo :D Siinä vaiheessa kun taululla luki että Finnairin matkustajat on laukkuja hakemassa niin iski kauhea jännitys!! :D Välillä olin jo itku kurkussa, seuraavaksi olinkin jo nauramassa ilosta ja sitten tuli taas itku :D Lopulta nauroin omalle sekoilulleni ja kun Antti vihdoinkin tuli niin mun itkuparkukohtaus kesti ainoastaan 10 minuuttia eikä viikkoa niinkun olin arvaillut :D

Ensimmäiselle päivälle ei paljon suunnitelmia ollut, mutta illalla käytiin syömässä pihviä, sitä samaa mitä olen sata kertaa syönyt omnomnom!

Pihvittelyn jälkeen jatkettiin Arcadeen jossa tavattiin Nancy, Kai ja Anne. Sieltä oli hävinnyt melkein kaikki kivat pelikoneet, mutta löytyi sieltä vielä onneksi kivojakin! Käytiin myös porukalla ottamassa purikurat, mutta Antti ei anna mun laittaa niitä nettiin :D:D:D:D

Rumpupeli!

Minä ihanana Purinsesu Piichinä Mario Kartissa

Kain Mario Kart naama

Nancy Yohsina

IN YOUR FAAAACE!! Kai voitti salakavalasti Antin ja mä olin kolmas ja Nancy neljäs :D

Krokotiilien iskemis-aggressiopeli!

Ruokatauko Air hockeyn luona

Keskiviikkona tehtiin temppelikierros Higashiyamassa. Aloitettiin Kennin-jistä, jatkettiin Yasaka pagodalle, sieltä Ryozen kannonin ohi Chion-iniin ja Yasaka Jinjalle.

Punaiset (pienet) tohvelit!!

Kennin-jin puutarha

Kennin-ji

Kattomaalaus "Twin dragons"

Zen-temppeli oli remontissa -.-

Fisuja!^^

Antti ei suostu olemaan normaali kuvissa!! :D (okei okei, se ei suostu olee kuvissa, piste. Mutta mä pakotan!!)

Yasaka pagoda

Akrobaattiukkelitemppeli

Suihkuhattubuddha!

Ihme taidetta

Tottorotottooro tottorotottooro!

"How to touch statues"

Poke

Siellä se joku buddha chillaillee

Chion-inin portti

Chion-in

Salakuva temppelin sisältä

Rappuset jotka löydettiin jo mamman kanssa mutta leikittiin ettei nähty niitä kun oltiin niin väsyneitä! Mutta nyt lähettiin Antin kanssa seikkailemaan!

Löydettiin toinen temppeli!

Ja isoja kulkusia

Hautausmaa

Antti riehuu :D

Before...

...after! Pikkasen on värieroa!

Jäätelöä! Täällä ei oikeastaan esim. patukka-automaatteja ole näkynyt, mutta jätskiautomaatteja löytyy kaikkialta!

Koko Chion-inin alue

Yasaka-jinja

Yasaka-jinjalla vietettiin Setsubunia, eli talvenpäättymispäivää. Silloin papit heittelee papuja ulos temppelistä joka tuo hyvää onnea ja puhdistaa. Paikkalla oli myös kauheasti geishoja, mutta niillä oli henkivartijoita ja lauma valokuvaajia aina mukana (pressikuvaajia ja turisteja) niin en viittinyt yrittää ottaa niistä kuvia.

Yasaka-jinjan portti

Illalla jatkettiin ensin T.G.I Friday'siin syömään ja sitten viettämään mun läksiäisiä isolla porukalla Rainbow karaokeen! Meille oli varattu 30 hengen huone (meitä taisi olla noin 20) jossa oli pieni lava ja lisäksi siellä sai juoda niin paljon limua ja alkoholia ja syödä jäätelöä niin paljon kun halusi ja kolme tuntia plus all-you-can-drink-and-eat maksoi vain 17 euroa!! Oli kyllä legendaarinen ilta ja tosi tosi hauskaa!! Jossain vaiheessa huomasin olevani lavalla neljän puolialastoman miehen kanssa (ne innostui laulamaan Nirvanan Smells like teen spiritiä oikein antaumuksella!) ja pääsin Emin, Wakan ja Mion kanssa laulamaan Sailor Moon themeä japaniksi :D:D Itse en ottanut mitään kuvia, mutta ehkä saan niitä jostain myöhemmin lisättäväksi!

Nyt kello on jo paljon (tällä hetkellä ollaan siis Hirosimassa) ja pitää ehtiä nähdä vielä tätäkin paikkaa kun aikaa on vain kaksi päivää, joten jatkan kirjoittelua illalla! またね!