Täällä Bunny bloggailee seikkailuistaan vaihtarina Japanin Kiotossa! Opiskelen Kyoto Sangyon yliopistossa Japanin kieltä ja kulttuuria syyskuusta 2010 helmikuuhun 2011. Toivottavasti innostut seuraamaan toilailujani täällä nousevan auringon maassa, koska niitä riittää!

みんあさん、ようこそ!

tiistai 28. joulukuuta 2010

Loma alkoi!

Viikko Kyoto Royal Hotel & Spa:ssa!

Jee! Viikko lomaa mamman kanssa, se tarkoittaa myös viikon lomaa I-housesta! Oon ollut poissa nyt yhden yön ja Nancy on jo ehtinyt lähettää neljä Facebook viestiä hassuista Youtube-videoista, se kertoo siis tasan tarkkaan miten kiinostavaa I-housen elo tällä hetkellä on. Kai lähti Hakodatteen (toivottavasti kirjotin sen oikein!) jo ennen joulua, Lucille lähti maanantaina Kobeen viikoksi, mä lähin tänne Kioton hotelliin eilen, Anne lähti yksin Tokioon eilen, tänä iltana Tokioon lähtee poikaporukka uuden vuoden viettoon ja muut eurooppalaiset on viissin lähdössä Osakaan uudeksi vuodeksi. Eli I-house tyhjenee kokonaan, lukuunottamatta kiinalaisia jotka nyt ei ikinä lähde minnekkään. Hyvä jos kaupassa käyvät.

Sunnuntai-iltana siivosin huoneen tip-top, varoitin Emiä että salakuljetan mamman huoneeseen aamupäivällä ja pakkasin tavarat viikkoa varten. Mukaan lähti melkein 30 kiloa tavaraa, mutta onneksi vaan siksi, että mamma vie niistä 20 kiloa kotiin :D Mulla on sen lähdön jälkeen enää 7 viikkoa Japanissa jäljellä, joista vietän viimeset kaksi Antin kanssa reissaten, joten tavaraa en enää kauheesti tartte. Maanantaina heräsin ajoissa ja parkkeerauduin ulko-oven eteen kurkkimaan koska mamman taksi saapuisi I-houselle. Odotin puoli tuntia ja luin kaikki japanilaiset muotilehteni (tässä vaiheessa Birgir kävi konbinilla ostamassa ruokaa). Odotin toiset puoli tuntia ja luin koko viikon Japan Timesit (tässä vaiheessa Birgir tuli konbinista takaisin). Odotin vielä puoli tuntia ja luin I-housen selviytymissäännöt mitä pitää tehdä maanjäristyksen aikana (tässä vaiheessa Birgir lähti kaupungille ja toi mulle sen Nintendo DS:än etten tarvisi tylsistyneenä odottaa enää). Viisi minuuttia myöhemmin mamman taksi saapui (tietenkin heti kun sain pelin auki! :D)!

Ensimmäiseksi jouduttiin täyttelemään lippulappusia siitä kuka mamma on, kauanko viipyy I-housessa yms. Käytiin sitten tyhjentämässä mun tuliaisruuat ja Nancylle tuodut tuliais-siiderit (se halusi hassun makusia Kopparbergejä, eli lakka, mustikka ymsyms.). Mamma pääsi helposti myös livahtamaan mun huoneeseen tarkastelemaan paikkoja. Huonevisiitin jälkeen lähdettiin pikakävelylle kampuksen ympäri ja sieltä I-housen kautta Nikenchayan asemalle. Asemalta matkattiin Demachianagin kautta Sanjoon jossa meidän hotelli sijaitsee. Laukuissa oli PIKKASEN raahaamista, mulla oli siis se mun 30 kilon trolli, tietokonelaukku, käsilaukku ja kameralaukku, mammalla taas oma 25 kilon trolli, käsilaukku ja reppu! :D

Tavaraa!

Onneksi reissu meni aika helposti ja päästiin hotelliin suht nopeesti! Hotelli on tosi hieno, 4 tähden pulju, mutta huone on aika pikkuriikkinen :D Eikä täällä ole kattovaloja ollenkaan!

Tarkoitus oli vaan heittää kamat hotellille ja sitten lähtee kiertelee paikkoja, mutta sain joululahjaksi mammalta ja papalta uuden Macbook pron niin jäin sitten sillä vähän leikkimään!^^ Se on ihana ja kiiltävä :D

Käveltiin heti ensimmäiseksi syömään paistia mun lemppari-paistiravintolaan!

Muoviruuat ikkunassa

Paistit!

Mamma harjottelee puikoilla syömistä

Ruokailun jälkeen oli jo pimeetä, mutta jatkettin Pontochoon geishakatua pitkin Shijoon.

Minamiza-teatteri

Shijosta jatkettiin kävelylleYasaka-jinjaan ja Chion-iniin, joka oli kiinni. Yasaka-jinjan alueelle pääsee kuitenkin aina, niin käytiin vähän katsomassa paikkoja.

Gionin pääkatu

Chion-inin portti

Kotimatka jatkui Gionin läpi takaisin Sanjoon ja Starbucksin kautta hotskulle nukkumaan!

Gion

Ruskaakin näkee vielä!

Päivä yksi hotellilla alkoi sillä, että molemmat veti sikeitä snoozilla puoli tuntia ennenkuin jaksettin nousta ylös! Mamma kärsi tietenkin jetlagista ja itse kärsin uusi-tietokone-valvottaa-kun-sillä-pitää-leikkiä-yli-puolen-yön syndroomasta. Hupsis! Aamiaiselle lähdettiin kauhean väsyneinä, vaan huomataksemme ettei se kuulu hotellin hintaan. Molemmat oltiin kuitenkin niin väsyneitä niin päätettiin maksaa mukisematta järkyttävä 23 euroa per naama buffee-aamiaisesta. Itse aamiainen oli vähän kapinen, oli pannareita, hedelmiä, jugurttia, vähä suolasia juttuja ja sitten pöytä täynnä japanilaisia juttuja johon mammakin totesi että onpas yllättävän pahan hajuista ja näköistä ruokaa! :D Kiitos!! Vihdoinkin joku tajuaa miksi en aina oo suni päin maistamassa kaikkia japanilaisia juttuja! Ne oikeesti näyttää epälyttäviltä ja haisee hassulle! :D Nattoa en saanut mammaa maistamaan, mutta jonkun ihme kalapalan se kyllä lopulta söi. Itse pysyin pannarilinjalla ja pysyin kaukana natosta ja umeboshista! :D

Aamiaisen jälkeen lähdettiin tallustelemaan auringonpaisteessa kohti Kioton asemaa. Poikettiin heti aluksi Teramachille jossa halusin näyttää mammalle purikuran saloja :D Tässä päivän saldo:

Aika pelottavan näkösiä nukkenaamoja :D:D

Jee täähän onnistu :D:D

Mamma oli ihan ihmeissään et mitä ihme sekoilua tääkin on! Jatkettiin sitten kävellen kohti Higashi-honganjita. Matkalla mamma jakseli ihmetellä miksi ihmeessä liikennevalot laulavat kun pikkulinnut ja miksi kaikilla japanilaisilla jutuilla poliiseista roska-autoihin pitää olla joku sarjakuvahahmo maskottina o.O

Teramachi

Poliisilaitos

Seuraava etappi, Higashi-Honganji, oli pieni pettymys, koska melkein koko temppeli oli remontissa... Päästiin kuitenkin sisätiloihin kävelee mutta ulkoapäin temppeli oli pressujen peitossa.

Higashi-Honganjin muuria, Kyoto tower horisontissa :D

Pulu!

Mamma pikkusena

Seuraavaksi päätettiin mennä Kyoto Toweriin, joka osoittautui aika hyväksi ideaksi, koska sen jälkeen mammalla oli paljon parempi kuva siitä, missä päin liikuttiin ja minne päin oltiin menossa yms.

Kyoto Station

Neliöristeyksen heijastus (mamman ottama kuva)

Mamma Kyoto tower vauvana :D:D

Kyoto towerin jälkeen piipahdettiin Bic Camerassa ostamassa mulle firewire johto jotta voisin nörtteillä illalla ja siirrellä juttuja vanhalta macilta uudelle!

Normi joulukuu

"Tuolla me käytiin!"

Kioton asemalta lampsittiin vielä Sanjusangendo-temppelille, reissun ekalle etapille missä en ite ollut ennen käynyt! Ja tosi siisti temppelihän se oli! Sisällä ei saanu kuvata, harmi kyllä, mutta siellä yhdessä salissa oli 1001 puista buddhapatsasta ja ne oli kyllä aika näyttävän näköisiä! Ostettiin myös ennustukset ja mä sain hyvää onnea ja mamma sai vähän hyvää ja vähän huonoa. Niihin oli myös listattu minkälaista onnea on rakkaudessa, opiskelussa, työpaikalla yms. Seuraavaksi ostettiin myös sellaset onnenbuddhajutut. Isosta laatikosta piti valita pieni paperinpala jonka sisällä oli minimaalinen kultainen buddhaukkeli ja riippuen kenet sai, niin sai erilaista onnea. Mä sain onnea voittamiseen ja onnistumiseen ja kuulemma mun lapsitoiveisiin vastataan kanssa, aikatauluista ei vain ollut mainintaa harmi kyllä :D:D Mamma sai hyvää onnea kalastukseen ja matkustamiseen ja se tulee kuulemma rikastumaan, eli aika osuvat ennustukset oli kyllä!

Ulos päästyämme alkoikin vähän sataa, mutta ei onneksi kaatamalla.

Mamma kaatamassa puita!

Pienestä sateesta huolimatta käveltiin Sanjoon asti jossa käytiin ensin 100 yenin kaupassa ostamassa mulle riisikulhoja kotiin vietäväksi ja sen jälkeen Nakauun, yhteen japanilaisravintolaan syömään. Mamma pääsi heti ihmettelemään ruuantilausmasiinoita :D Meillä onneksi on samanlaisia yliopiston ruokaloissa, joten osasin (suht hyvin :D) käyttää sitä!

Meijän nuudeli-riisi-liha-yksinäinen sieni (yök) ruoka, lisukeriisi ja friteeratut kanapalat!

Tilausmasiina mihin laitetaan rahat sisään, painetaan nappuloista mitä halutaan syödä, viedään lappunen tiskille josta sitten tuodaan ruoka pöytään!

Ruuan jälkeen vaaputtiin ihan umpiväsyneinä hotskulle skypettämään kotiapäin vähäksi aikaa, laittettiin vielä herätyskello päälle kuudeksi että silloin on PAKKO lähteä shoppailemaan tai jäädään hengailee liian pitkäksi aikaa huoneeseen ja nukahdetaan. Käytiin sitten vielä Shijon shoppailukatuja kävelemässä, osteltiin pikkasen tuliaisia, mamma osti itselleen tosi hienon talvi/kevät takin ja mulle löytyi (surprise surprise) Pink Lattesta villapaita!^^

Hotskussa nördeilin sitten koneiden kanssa ja mussuttelin nameja :D

Nörttibileet :D:D

Bisbiksiä<3

Meiji-suklaata!

Jenniltä saadut joululahjat<3

Nyt kello on miljoona, ollaan molemmat ihan puhki, mutta vielä piti ehtiä editoida kuvat ja kirjotella blogia ettei liian monta päivää jää rästiksi! Mamma yrittää kirjoitella omaa reissupäiväkirjaansa mutta taitaa vieläkin olla vasta junamatkalla hotellille :D Munkin pitäisi kirjottaa koko viikosta japaniksi päiväkirja joululomaläksynä, mutta sitä en enää jaksa! Nyt painun suoraan pehkuihin!

おやすみなさい!

1. voooooi itkhu.... ihku... typerä mamma typerä mamma typerä mamma... aaaaah mitä kuvia missä ne mun rahat on??!!!!! maaaaaaaamiiiiii

2. Kiva että olet panostanut valokuviin ja että ne ovat nähtävissä riittävän isossa koossa, toisin kuin monessa muussa vastaavassa vaihtariblogissa.

3. Kiitos! Mulla on vähän harrastelijavalokuvaajan vikaa niin tietenkin tykkään myös sitten näyttää kuviani muille :D Ja kun itse luin vaihtariblogeja ennen tänne tuloa tykkäsin aina eniten niistä kuvista, ne painuu mieleen paremmin kun teksti. Ainoa ongelma on, että kun räpsin satoja kuvia päivässä, se parhaiden valkkaaminen on aika pitkäveteistä hommaa :D Mutta kiva kun tykkäsit, tollaset kommentit lämmittävät aina sydäntä!^^