Täällä Bunny bloggailee seikkailuistaan vaihtarina Japanin Kiotossa! Opiskelen Kyoto Sangyon yliopistossa Japanin kieltä ja kulttuuria syyskuusta 2010 helmikuuhun 2011. Toivottavasti innostut seuraamaan toilailujani täällä nousevan auringon maassa, koska niitä riittää!

みんあさん、ようこそ!

keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Tajusin vasta tänään että nythän on jo Joulukuu! Tää lumen ja pimeyden puute saa mun sisäisen kalenterin sekoamaan... Joten tästä syystä en tajunnut että mulla on kaksi esitelmää ensi viikoksi, kolme 7 sivun esseetä sitä seuraavalle viikolle, plus tietenkin jokapäiväiset 4 sivua japanintehtäviä ja 3 koetta per viikko plus ne jokaviikkoiset 20 sivua luettavaa per kurssi! Argh!! Nyt iski kauhea stressi!!

Tänään kävin kirjastossa hankkimassa itselleni materiaalia ja palauttamassa vanhentuneita lainoja. Ja jee! Japanissa ei olekkaan myöhästymismaksuja!! Se taitaa olla jo tarpeeksi hyvä syy muuttaa tänne loppuelämäkseni! Oon varmaan maksanut enemmän myöhästymismaksuja kirjastoille Suomessa kun mitä olen käyttänyt täällä koko vaihtoni aikana :D Olen todella surkea palauttamaan kirjoja ajoissa! Täällä ainoa sanktio on, ettei samana päivänä kun palauttaa myöhästyneen kirjan saa enää lainata uutta ja joutuu odottamaan yön yli. Joten sinne jäi mun opiskelumateriaalit odottamaan huomista jolloin saan taas lainata kirjoja!^^ Ainakin sain kopioitua koko Foreign Aid-kirjan, 200 sivua! Kopiointi maksoi minulle noin kympin kun taas kirjan ostaminen maksaisi 70 euroa! 

Eilen tehtiin neljän ja puolen tunnin japaninopiskelu-urakka Nancyn kanssa täällä I-housella, ja tänään jatketaan mihin eilen jäätiin! Tällä kertaa opiskelupaikkana tulee toimimaan rakas Starbucksimme! Siellä on kiva opiskella kun ne soittaa joulumusiikkia^^ 

Kati sai tänään poikaystävältään postissa suklaakalenterin! Itse en siitä suklaasta kauheesti tykkää, mutta tämä taitaa olla eka joulu ikinä ilman kalenteria :D Täältä saisi Imported food-kaupasta ostaa suklaakalentereita hintaan 7 euroa, joten sinne jäi hyllylle seisomaan, koska sillä 7 eurolla saisin jopa kaksi minitobleronea samasta kaupasta! Onneksi mulla on vielä neljä pantteripussia jäljellä :D

Mutta nyt lähden opiskelemaan ru- ja u-verbejä! またね!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti